25 december - Kerst

Het komt maar heel zelden voor dat in Amerika de winkels dicht zijn, maar vandaag, op eerste kerstdag is het toch echt zo ver. Wij blijven vandaag thuis waarbij we wat zullen zwemmen en de BBQ aan zullen steken. Ligt er in Nederland eigenlijk nog sneeuw? Ik moet eerlijk zeggen dat een witte kerst me ook wel wat lijkt, al mag ik nu natuurlijk ook niet klagen. Het is vanmorgen nog wel regenachtig, maar volgens de weervoorspellingen zal het snel opklaren. Het voelt al wel heerlijk warm.

Na een luie ochtend breekt de zon door en kunnen we het zwembad niet meer weerstaan.

We komen er vandaag ook achter dat er een enorme kist met badspeeltjes in de garage staat. Dat vinden Merlijn en Quintijn natuurlijk geweldig en ze beginnen gelijk met het opblazen van allerlei gevaartes.

De temperatuur van dit zwembad valt goed te regelen en daardoor is het wanneer we zwemmen net alsof we in een warm bad liggen. Ik ben zelf niet echt dol op zwemmen en na een duik ben ik er meestal na vijf minuten weer uit, maar dit keer hou ik het wel even vol.

Outfit voor vandaag: Kerstbaloorbellen, groene nagellak en een badpak, hahahaha.

Dit krijg je dus wanneer de winkels dicht zijn, hè…

Zo halverwege de middag steken we de BBQ aan. Michael roostert steaks en ander vlees. Ik maak koolsla en patat uit de oven. We zijn op vakantie en hebben geen zin om overdreven ingewikkeld te doen, maar dit voldoet helemaal.

 

Na het eten gaat Michael met Merlijn een film huren. Als hij net terug is, gaat de bel. Het is een buurvrouw uit de straat die namens haar hond haar excuses aan wil bieden :D Het beestje blafte nogal naar Michael en Merlijn toen ze daarstraks uit de auto stapten en dat vond ze niet helemaal netjes. Ze brengt gelijk een paar kerstkoekjes. Heel lief en aardig natuurlijk. In het gesprekje dat zich ontvouwt blijkt dat de hond niet van haar is, maar van haar zoon. Zij past er alleen maar af en toe op. Als de kinderen (die  Lester natuurlijk missen) laten blijken dat ze hem erg leuk vinden, zegt ze dat ze de hond aankomende woensdag weer heeft, en dat de kinderen dan met hem mogen spelen.

Mmh, en nu willen de kinderen woensdag thuisblijven om met de hond te spelen ;-) Of dat werkelijk gaat gebeuren weet ik niet. Misschien dat ze geluk hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten