16 december - Zon! Strand! Zee!

  O, o, o, wat enthousiast werd dit blog aangemaakt, zeg, en o, o, o, wat werd het toen stil! ;-)

We hebben een erg drukke tijd achter de rug en op een gegeven moment zaten we op een punt dat ik tegen Michael zei: “Ik weet niet zeker of ik wel ga bloggen tijdens de vakantie. Ik ben nu toe aan ECHT vakantie met gewoon even geen enkele verplichting.”

Maar ik ken mezelf en het lijkt me toch heel sterk wanneer hier geen leuke blogjes gaan verschijnen met zonnige foto’s en Floridiaanse kerstversieringen. Maar of dat iedere dag wordt… dat kan ik niet beloven.

Goed, en nu de druk van de ketel is, en niemand meer wat fatsoenlijks verwacht, kan ik gewoon gaan bloggen :D Want het is vandaag woensdag en dat betekent dat we overmorgen al gaan. Dit jaar zitten we voor het eerst niet in centraal Florida, maar in een villa aan de westkust. Dat was al een tijdje een grote wens van ons en het werd tijd dat we dit ook eens daadwerkelijk gingen doen.

Het wordt een wat andere vakantie dan voorgaande jaren. Ik denk dat we het pretparkbezoek dit keer skippen, maar dat we ons meer concentreren op bezoekjes aan bijvoorbeeld Miami, Everglades en Sanibel Island (hier waren we een aantal jaren geleden ook. Toen zagen we vanuit de verte Katrina aankomen. En dat zag er best indrukwekkend uit). We zitten lekker dicht bij het strand dus daar zul je ons ook veel vinden. Dit is het huis, dat we van Engelse eigenaren hebben gehuurd:

Het ligt in Rotonda, vlak bij het plaatsje Englewood. De villa staat op een erg rustige plek en in de buurt van veel natuurgebieden. Het strand is op een kwartiertje afstand. 

Afbeelding kaart

De kinderen hoefden alleen nog maar vrijdagochtend naar school, maar voor die ochtend hebben we vrij gekregen. Maar voordat het zo ver is, worden hier nog de laatste kerstfestiviteiten afgewerkt. En o, dat doet me er aan denken dat ik vandaag nog een chocoladetaart moet bakken voor het kerstdiner. Inpakken en taart bakken gaan mijns inziens niet echt goed samen, maar het is niet anders. Wat zal ik blij zijn als we straks daadwerkelijk in het vliegtuig zitten en eindelijk echt op vakantie gaan!

(Note to myself: Niet vergeten Lou mee te nemen!)

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk zeg met de kerst naar Florida!

    Heel veel plezier,en goede reis!
    Groetjes,Marjolein(orlandotips)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het gaat al lekker opschieten voor jullie!! De laatste loodjes, maar je zult zien, voor je het weet schrijf je je eerste blog vanuit een zonnig Rotonda.

    We kijken er naar uit een verslag te lezen. Zeker omdat wij komende meivakantie ook naar Rontonda verhuizen (tijdelijk, voor 10 dagen). Dus foto's zijn zeker welkom op de blog ;).

    Dan kunnen we ons alvast verheugen op waar we over een paar maanden ook zullen vertoeven.

    Wij wensen jullie een heel voorspoedige reis!!

    Groetjes Mariëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een hele goede reis en een geweldige vakantie!
    Ik ga jullie verslag zeker volgen.
    Leuk hoor dat Lou ook weer mee mag.
    Heerlijk idee Kerst in Florida!
    Geniet er maar lekker van.

    Groetjes Lucy (Disney fan)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jullie zijn er nu een dag!! Heel veel plezier daar en ik blijf gewoon af en toe kijken of er nog wat veranderd is op jullie blog

    Groetjes Ciska

    BeantwoordenVerwijderen