22 december - Het feest van de lichtjes

Door de tv beelden en door de versierde huizen hier, begin ik bijna te denken dat Kerst hier bij de Amerikanen vooral om de kerstversieringen draait. Gisteravond was er een item op tv over Amerikanen die hun huis extreem hadden versierd. Dat zie je in Nederland ook wel eens, maar tjee, de versieringen van deze mensen waren zo over de top… daar heb ik gewoon geen woorden voor. Er zijn mensen die gewoon al twee maanden van tevoren beginnen met het aanbrengen van de versieringen. Er zitten zoveel lichtjes op dat ik bijna zeker weet dat zo’n huis vanuit de ruimte al waarneembaar is. De hele dag lang stoppen er mensen bij zo’n huis om te filmen en te fotograferen. Niemand vindt dat erg, want aandacht, daar draait het om ;-)

Wij zijn vandaag een beetje in de buurt gebleven. We hebben gewinkeld en ‘s avonds gebarbecued. En toen het donker was, zijn we ook maar eens door de buurt gereden. Sommige huizen waren heel smaakvol versierd (al zou dat in Nederland waarschijnlijk niet in de categorie ‘smaakvol’ vallen), maar bij andere huizen leek het een ware kermis.

december 2009 006december 2009 018 december 2009 019 Eén huis hier in de buurt sprong er wel heel erg uit. Smaakvol? Eh, nee. Opvallend? Ja, dat wel! ;-)

december 2009 016

‘De lichtshow van dit jaar is opgedragen aan Danny Matteson’, staat er op een bord en je kunt geld doneren in een collectebus. Eerst dachten we dat Danny misschien dood was, maar toen bedachten we dat Danny misschien gewoon een nieuwe Playstation 3 nodig heeft. Je weet immers maar nooit met die Amerikanen. Nieuwsgierig als ik ben, heb ik gegoogled en ik moet me nu toch even schamen voor mijn Playstation 3 gedachten.
 
Danny is tien jaar oud en heeft al 17 operaties ondergaan omdat zijn nieren niet goed functioneren. Bij de laatste operatie heeft hij één van de nieren van zijn moeder gekregen. Het hele verhaal kun je hier (*klik*) lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten